Ви тут
Головна > Світ > Історія джинсів

Історія джинсів

jeans-trendУ джинси радо вбираються практично всі верстви населення, самі ж брюки залишаються класикою і основою будь-якого гардеробу. Від початку придумані і розроблені Леві Страусом як одяг для робітників, джинси зараз бажані в старшого покоління і молоді, в багатіїв і бідняків, на прогулянках, вечірках, вдома і на роботі. Отже, сьогодні ми розповімо історію джинсів.

Джинсову тканину використовували для виготовлення вітрил ще в середині XIX століття у Франції, а з розвитком мореплавства матерія нашироко поширилася Європою у підсумку перетнувши і океан. Пам’ятаючи про зручний крій в своїй рідній країні, виходець з Німеччини Леві Страус запропонував представникам американського робітничого класу брюки звичного для себе крою, однак пошиті з дуже міцної тканини, щось на кшталт парусини і брезенту синього кольору і ті гідно оцінили ноу-хау.

Інтерес до джинсів пробудився від перших моментів їх появи, оскільки усім прийшлись до вподоби висока міцність тканини, навала додаткових кишень для інструментів і лямки, на які під час роботи зручно вішати великогабаритний інструмент.

Історія джинсів свідчить, що їх виробництво було поставлено на потік у 1853 році. Саме тоді у Сан-Франциско була заснована компанія Levi Strauss & Co. У наші дні один із найбільших виробників джинсів Levi’s наслідує традиції, закладені засновником Леві Стаусом − Лейбом Штрауссом, а таким було справжнє ім’я підприємливого хлопчини, який через своє єврейське коріння змушений був емігрувати з Німеччини у Штати.

Кажуть, що шмат парусини він привіз з собою з Європи. Дещо з того краму хлопчина продав ще на кораблі, решту, як тканину для палаток, схотів запропонувати шукачам золота, однак з’ясувалось, що старателям значно більше потрібні брюки, аніж дах над головою.jeansy

Небагато часу пішло на проектування і пошиття якісних брюк. В них була безліч кишень, до того ж вони були прошиті подвійною стрічкою і легко прались, що сповна оцінили старателі. Для масштабного виробництва брюк з парусини необхідно було поповнювати запаси тканини, то ж Леві замовив парусину французькому постачальнику з Nimes. Згодом за ім’ям містечка бавовняну тканину, що її забарвлюють у блакить і синь фарбою індиго, назвуть denim.

Оскільки аналогів виробу не було не те що поблизу в Сан-Франциско, а й у світі, справи в Levi Strauss & Co йшли більш ніж успішно. До того ж, аби уникнути зазіхань на право на вироби, компанія патентувала практично усе, що виробляла, однак ті брюки через нестачу фурнітури іще не дуже нагадували той тип джинсів, до якого звикли ми.

Заклепки на кишенях виробу з деніму з’явились завдяки співпраці засновника бренду Леві Страуса і кравця з міста Ріно Джейкоба Девіса. Той у 1973 році написав листа, в якому висловив надію на партнерство із революційним у легпромі Страусом і натякнув, що джинси також потребують міцних кишень, а витривалості їм можуть додати металеві заклепки.

Перший млинець у корпорації Леві-Девіс не був гливким, бо тільки за перший рік плідної співпраці Levi Strauss & Co продала 21 000 пар курток і джинсів із заклепками. Попит народжує пропозицію, вже у 1973 році кравці, що шили джинси Levi Strauss в домашніх умовах, не могли впоратись із навалою замовлень, тож довелось корпорації засновувати фабрику, яку очолив автор ідеї з заклепками на кишенях Джейкоб Девіс.

Його стараннями у 1877 році брюки Levi’s нагадували сучасний вигляд бренду: темно-синя бавовняна тканина, рядок і стежки, заклепки і гарантія якості. Свій логотип, яким легенда джинсів відома світу − двоє коней, що намагаються розірвати джинси − Levi’s отримав у 1886 році. Замальовка є відображенням реального експерименту, що його провели після розповіді машиніста паровозу, який, завдяки джинсам, замінив зчеплення вагонів, через що і зміг спокійно довести поїзд до станції.

Кращої реклами, щоб підкорити ринок США, Леві Страусу годі було шукати. Після серії новинок на початку 1900 років Levi Strauss & Co починає підкорювати простори міжнародного ринку. Навіть Велику Депресію 30-тих компанія пережила без особливих ускладнень, а джинси Levi’s набули більшої популяризації не тільки в США, а й за атлантичними просторами, в Європі.

У 60-ті роки джинси (на той час не тільки Levi Strauss, а й інших брендів) пережили друге народження. Революцію у свідомості й моді молоді спричинили «діти квітів», рух хіпі. Натепер джинси залишаються найпопулярнішим і найпрактичнішим одягом, який розрахований на усі віки і кожна людина, незалежно від статури, може без зайвого головного болю підібрати собі підходящу пару брюк з деніму будь-якого бренду, винахідником яких є німецький емігрант Леві Страус. Ось така вона – неймовірна історія джинсів.

Підготувала Олеся Товт

Top