Ви тут
Головна > Світ > Історія реклами

Історія реклами

Разом із технологічним прогресом 21 століття принесло із собою і численні способи отримання інформації. Свої позиції міцно утримує реклама як спосіб доведення до відома споживача відомостей про той чи інший товар або послугу, а також пояснення, чому саме цю компанію (фірму, товар, послугу) треба обрати з поміж сотень, а то і тисяч інших. Сьогодні ми розповімо вам коротку історію реклами.

Мешканці пострадянського простору, у тому числі і українці, зіткнулися із засиллям рекламних роликів та оголошень у 90-тих роках, бо до цього періоду їм були відомі тільки гасла на кшталт “Літайте літаками Аерофлоту”. Яскраві картинки на телеекранах, які переривали улюблений серіал і тривали 5-10 хв. поспіль, а також доволі недолугий і незрозумілий на той час текст за кадром (згадаймо рекламу Московського вентиляторного заводу) викликали непорозуміння і шквал уїдливої іронії.

З часів 90-тих багато чого змінилось: з’явились кваліфіковані спеціалісти, важелі впливу реклами на платоспроможність населення стали ціленаправленими, а рекламу на телебаченні, радіо та в друкованих ЗМІ люди почали сприймати як дещо необхідне та неминуче.

Ще дещо цікаве про історію реклами. Вперше реклама з’явилась у 1704 році, у розділі об’яв в американському виданні «Бостон Ньюслеттер». Одначе, це був разовий досвід. Із розвитком торгівельних відносин у 19 столітті та конкуренції у наслідку, підприємці дійшли думки, що про свої товари та послуги треба заявляти увесь голос.


Вміння стисло, влучно і яскраво описати принади того чи іншого товару довіряли редакторам та навіть письменникам. Першим редактором реклами вважають Едгара По. У 1844 році він працював у виданні «Сазерн Мессенджер» і безпосередньо займався рекламними текстами-оголошеннями.

Прем’ єрна аудіовізуалізація реклами відбулась у 1920 році. 2 листопада люди вперше почули рекламу на радіо. А з появою в Америці першого рекламоносія уздовж дороги у 1900 році почалось тотальне засмічення вулиць рекламними білбордами.

У наші дні за виготовленням одного 2-х хвилинного рекламного ролика стоять цілі корпорації з реклами, маркетингу та соціальні інститути з дослідження смаків споживача. І, звісно ж, чималі фінансові витрати. До прикладу, американські фармацевтичні компанії (не забуваймо, що ліки та медпрепарати − це один із найрекламованіших продуктів) витрачають на дослідження в 2 рази менше грошей, ніж на рекламу товарів.

На рекламу для дітей, а ця категорія продукції є однією з найвживаніших, в Америці витрачають більше 15 мільярдів доларів. Усього ж у світі у рекламу вкладають понад 500 мільярдів доларів на рік, і ця цифра постійно зростає.

Якісна й видовищна реклама, яка б запам’ яталася мільйонам − задоволення не з дешевих. Своєрідний рекорд був встановлений у 2004 році, коли за зйомку у рекламі Chanel No. 5 акторка Ніколь Кідман отримала 20 млн доларів.

Щодо історії реклами на сучасному етапі, то наразі порівняно новим полем дій для рекламних корпорацій є інтернет. Банери на сайтах, посилання на сайт рекламодавця, можливість перегляду фільму тільки після хвилинного рекламного ролика, а ще реклама, яка поширюється у блогах, через електронну пошту… І це далеко не повний перелік методів, які використовують рекламодавці для того, аби інформація про товари та послуги потрапила у поле зору користувачів.

Прогрес на місці не стоїть. Закономірно, що з появою нових технологій, акули рекламного бізнесу розглядатимуть новинку як чергову площу для реклами. Втім, креативу їм не займати. Можливо, зараз ми живемо у передвір’ ї появи першого рекламного банера на Марсі. Хто зна: )

Підготувала Олеся Товт

Top