Ви тут
Головна > Лайфстайл > Медитація як частина корпоративної культури

Медитація як частина корпоративної культури

Читаючи життєписи відомих брендів, постійно натрапляєш на згадки про медитацію – чи-то як елемент корпоративної культури, чи-то як щоденну звичку топ-менеджменту, чи-то як нещодавно впроваджене корисне нововведення. Статей та інтерв’ю про користь медитації для бізнесу так багато, що просто неможливо перечитати їх всі.

Так, французька бізнес-школа INSEAD повідомляє про результати дослідження, яке її професори провели спільно з колегами з Wharton School, Пенсільванія (США).

Виявилось, що 15-хвилинна медитація-спостереження за власним диханням істотно впливає на здатність керівників приймати більш зважені і розумні рішення.

Один з дослідників, Ендрю Хефенбрек, пояснює цей факт тим, що, повернувши увагу в “тут і зараз” і вийшовши з-під влади власних емоційних імпульсів, керівник здатний більш широко і тверезо поглянути на будь-яку ситуацію.

Що ж стосується користі медитації для співробітників, то, за даними Financial Times, співробітники, що приділяють час духовному та особистісному росту, менше хворіють і почуваються більш щасливими. Отже, витрати на щорічну медичну страховку знижуються в рази.

У західному світі флагманом медитації в бізнес-середовищі вважається Google. Тут медитацію на корпоративному рівні практикують вже понад 10 років.

В далекому 2007 р. колишній програмний інженер Google Чед Менг-Тан спеціально для компанії розробив семитижневий курс Search Inside Yourself.

Цей курс мав на меті навчити співробітників керувати емоціями, в ідеалі – стати ефективнішими працівниками. Нині цей курс вважається таким же досягненням Google, як і інноваційні технології компанії. Для того, щоб стати слухачем курсу, необхідно чекати в черзі з сотень людей.

Також Google регулярно запрошує із лекціями відомих вчителів медитації, облаштовує спеціальні медитаційні кімнати для співробітників (кажуть, в них там є навіть лабіринт для медитації).
Стів Джобс прямо вказував на зв’язок своїх інноваційних технологій з власними успіхами в медитаційних практиках.

Засновник і колишній голова Apple був дзен-буддистом і відкрито розповідав про те, як час, проведений ним у медитації в Індії, сформував його світогляд і вплинув на дизайн всіх продуктів компанії.

Джобс надав своїм співробітникам право на півгодини медитацій протягом робочого дня, і цим правом всі працівники Apple володіють навіть після смерті Джобса.

Активно пропагує медитацію також і зірка американського телебачення Опра Уінфрі. В її компанії діє офіційне правило: щоденно о 9:00 та 16:30 всі бажаючі зайнятись медитацією зупиняють роботу, заплющують очі та на 15-20 хвилин занурюються в себе – прямо на робочому місці або в спеціально відведених для цього медитаційних кімнатах.

Nike пропонує співробітникам “просто зробити це” – і позайматись хатха-йогою або помедитувати, не виходячи з офісу. Кімнати відпочинку корпорації облаштовані таким чином, щоб там можна було не тільки поспати чи почитати, але й помолитись та помедитувати.

Time Warner — американська транснаціональна медіа корпорація, одна з найбільших у світі конгломератів новинного і розважального бізнесу. В 2000 році корпорація змушена була різко скоротити кількість співробітників відділів продажу та меркетингу з 850 до 500 осіб. Для того, щоб підвищити ефективність співробітників, які залишились, а також допомогти їм пристосуватися до збільшення робочого навантаження, Time Warner включив сеанси медитації в розпорядок роботи, а також створив спеціальні кімнати для медитації та відпочинку.

Генеральний директор компанії Procter & Gamble щоденно медитує і пропонує робити це ж і своїм співробітникам. Його позиція: “You can not out – work a problem, you have to out – meditation it.”
В P&G розроблено безліч програм в царині охорони здоров’я та фітнесу для працівників, відкрито кімнати для медитацій в основних корпоративних будівлях.

У 2006 році американський продуктовий гігант General Mills вперше запропонував своїм топ-менеджерам семитижневий курс медитації. І цей експеримент не тільки повністю змінив корпоративну культуру компанії, але і вивів її на перші місця в бізнес-рейтингах.

Джаніс Мартурано, колишній віце-президент Generall Mills, яка впровадила в корпоративну культуру медитацію, вважає, що “медитація – це тренування нашого розуму, яке допомагає бути більш сфокусованим, бачити більш ясно, стати більш креативним і відчувати зв’язок з іншими людьми”.

Неймовірно цікавою є історія цієї пані, яка розпочалась з традиційного вигорання на роботі. Далі був її перший в житті медитаційний ретріт і шок від самої ідеї, що можна медитувати протягом цілої години! Однак відчувши на собі користь медитації, Мартурано розробила цілий навчальний курс і почала регулярно проводити безкоштовні заняття не тільки для GM, але й для інших корпорацій.

Сьогодні в кожному будинку General Mills є кімнати для медитації, з подушками для сидячої практики і матами для хатха-йоги, де співробітники можуть на кілька хвилин зануритися в спокій в перервах між нарадами.

Біз Стоун, один із засновників Twitter, вважає, що “щоденна практика медитації допоможе вам стати більш здоровим і працювати більш продуктивно”.

В торговому гіганті Target (американська мережа магазинів роздрібної торгівлі), в 2010 році була створена група «медитуючі торговці», які в ті далекі часи практикували медитацію раз на тиждень під час обідньої перерви.

Ідею створення групи висунула співробітниця відділу кадрів Мікіша Нейшн, оскільки була впевнена, що медитація спростить її роботу кадровика. «Щасливі, здорові і захоплені роботою члени команди сприяють створенню такої атмосфери, в якій всім приємно працювати, – пояснювала Нейшн. – Хоча спочатку ідея сидіти на матах посеред залу для нарад може здатися дивною».

Компанія-виробник кави Green Mountain Coffee Roasters щомісяця пропонує своїм співробітникам одноденні ретріти, в яких можуть взяти участь члени їх сім’ї та друзі.
Продовжувати можна ще і ще) На жаль, наразі не дуже багато українських компаній, про які можна б було прочитати або написати в даному контексті.

Наостанок варто наголосити, що шлях до самореалізації попри свою простоту не з легких.
На заваді можуть стати як власні упередження, так і чужі спекуляції та забобони навколо практик. Також варто пам’ятати, що будь-яка ідея, доведена до абсурду, перетворюється в модний, але безглуздий ритуал.

Над новачками, які хочуть почати займатися з майстром, тяжіє небезпека потрапити до псевдогуру або в шарлатанську секту – тому бажано завжди перевіряти, чому саме ви навчаєтесь і в кого саме.

Ризик є і під час самостійних занять – навіть, якщо вам вдасться розібратись в чисельних медитаційних інтернет-пропозиціях самостійно, може виникнути велика спокуса зійти з дистанції при першому ж дискомфорті…

Хочеться побажати всім і кожному – знаходьте справжнє і медитуйте на здоров’я!:)

Підготувала Аріна Шадій, Перші курси медитації у Львові

Top